RSS

Sempatik Değilim...

‘Şu son zamanlarda kimilerinin diline çok dolanan Sertab Erener’in malum şarkısı…İlk dinlediğimde , Sertab Erener’in takındığı o ruh hali gibi ben de şarkıya karşı tepkisiz kalmıştım …Tamamını dinlemedim bir süre…Sonra buralara düştü ve youtube’a düştü…İster istemez ben de şarkının tamamını dinlemek zorunda kaldım…Çok sevdiğim söylenemez…Öncelikle popülerliği çok abartıldı , aman aman süper dendi…Herkes msn kişisel iletisine “aşk seni bulabilir de…” ile başlayan şeyler yazmaya başladı…
Evet bana kızın , bana sinirlenin bunu istiyorum…Sinir olun…Bence berbat bir şarkı…Sözlerine gelmek istiyorum hızla tabii ki…İyi güzel bir şekilde başlıyor sanıyorum…
O zor günler, solan güller eskidendi geçti
O zaman aşık olduğum rüzgarlar esti esti geçti
Tamam…Peki…Zannediyorum ki şarkı bunun üzerinden devam edecek…
Geriye sadece yarım yarım sevgiler
Yüzüme inceden uzun uzun çizgiler
Şarkı burada biraz kemanla filan duygusal bir havaya giriyor…Bana ters gelen şey burada : “bitti” , “esti geçti” denilen şeylerin tam unutulmamış olması…Mademki esti geçti , yarım sevgiler diyerek niye kendini kandırıyorsun…Burada Sertab Erener’in yüzünü merak ederdim doğrusu…Herneyse…
Öznesi kalan süresi kısalan cümleler
Yalan dolan birkaç resim kaldı
Bir cümlenin öznesi kalırsa kısalmaz ; o zaman zaten cümle olmaz…Asıl tümleç olmazsa cümle kısalır…Bir de yüklem olmadan cümle olmaz zaten bunu da bilmiyormuş sanırım Sertab Erener ve bu şarkının sözlerini yazan kişi…Çünkü şarkının neredeyse “tamamına yakını” bitmeyen cümlelerden oluşuyor…Evet Türkçe uzmanı filan değilim ama bunu çocuklara öğretiyorlar 3.sınıfta…”Yalan dolan” resimden kastınız ne anlamıyorum ? Msn kişisel iletisine “aşk seni bulabilir de…” filan yazanlar size sesleniyorum…Biri bana bunu açıklasın…Evet , ben aşkı bilmiyorum bu satırlardan öğrenebilirim sayenizde(!)…
Aşk seni bulabilir de
Uzakta durabilir de
Samimi oluyor derken
Mesafe koyabilir de…
En hoşuma gitmeyen yer burası tahmin edebileceğiniz gibi…”Sen ne diyosun be asıl en güzel yeri burası , anlamıyor musun aptal” şeklindeki serzenişleri duyar gibiyim içinizden…Belki de daha kötüsünü ama ben de tam bu serzenişi istiyorum zaten , sinir olun…Bir kere aşk seni bulmaz…Karşı cinsten birisi seni bulabilir…Onun yerine X seni bulabilir de , uzakta durabilir de denilse daha anlamlı olurdu ama sanırım bu ,msn’e yazanların hoşuna gitmezdi…Aşk-ı memnu’da da yayınlandı bu şarkı , “samimi oluyor derken” iyice tiksinç oldu bence…
Cümleler bitmiyor kardeşim ; evet aynen devam ediyor böyle…Bu böyle olabilir de olmayabilir de , gelebilir de gidebilir de…Tamamen aşktan bağımsız bir takım sözler bunlar ve insanlar da çok güzel diyorlar buna…”de” bağlacını kullanmaktan utandım cidden…Ben sevmiyorum bu şarkıyı ; bu böyle…

‘Bir de yeri gelmişken söylemek istediğim bir şey var…Türk halkı olarak fotoğraf’a resim diyoruz…Resim çekinmek , resim çekilmek…Resimlere bakmak…Ben çekilmiyorum bu tür şeyler…Bazen fotoğraf çekiyorum…Duyduğumda resim diyen insanları oradan uzaklaşmak istiyorum olmuyor…

‘Lütfen kampanyası vardı bir ara futbolda…O kampanya ayrıca “fotoğrafını 60 70 derecelik açılarla çeken kızlar” için de yapılsın ve bu olay tamamen kapansın…Hem kalitesiz hem de tekdüze…Olmadı hep aynı tarz fotoğraf çeken kızlar testere filmindeki şırınga dolu havuza atlasınlar…

‘Bilmeyenler , bilmemeye devam etsin…Bilenler de çok umursamasın…Msn’de çok samimi olduğum insanlara “naber” demiyorum…Nasılsın demeye gayret gösteriyorum…Amaaan…

‘Araba alarmı deli etti bugün beni gece 11 12 gibi…Polis arandı ve yaklaşık bir saattir mahalleyi rahatsız eden alarmı susmayan araba çekildi…Şu alarmlar neden başka bir melodi ile olmuyor?! Şundan bıktım : “dırii dıırii, voooooooooooyn , RIIG RIIIG RIIIG , vaov vaov vaov vaov , dııııııı…” Nefret ettim…

‘Ukalasın diyenler, evet ukalayım…”

5 yorum galiba:

Adsız dedi ki...

Bağlaç ve durum eki olan 'de' ayrımlarını yapamayan insanlara karşı hassasiyetim var, 'direkt','resim çekmek','yanlız' yazanlar da çok ama en nefret ettiğim üniversite mezunu insanların bile 'herkez' yazması!!!

Mjora dedi ki...

aslında Türkçe'nin önemsenmesi lazım...tabii ben bunu söylerken tamamen Türkçe hastası(kuralcı) bir insanmışım gibi algılanmasın onu da belirteyim...sadece yazarken dikkat ederim ve bu kurallara dikkat etmenin okumayı kolaylaştırdığını düşünüyorum.. onun dışında öyle veya böyle anlaşılıyor söylenmek istenen ama göze hoş gelmiyor...diğer blogumda ise kuralsız yazıyor olucam yazılarımı o da çoğu zaman sevdiğim bir şeydir... :)

yeri gelmişken şunu da diyeyim phoebe , de ekinin bazı durumlarda ayrılıp ayrılmayacağını ben de karıştırıyorum...durum eki olan garip gerçekten biraz sormak lazım doğrusu ne diye :)

herkez de yazılmasın artık ya , yuh yani...

Adsız dedi ki...

'de' yi çıkardığında anlamda bozulma olmuyorsa ayrı yazılır. (:

Adsız dedi ki...

Resim diyip durabildiğimi bu yazıyla farketmiştim vay be 1 yıl geçmiş. Hala da tam düzeltmedim herhalde.. Ama yanlız diye yazan, kitabı bile çıkmış bloggerların allah bin belasını versin ne kadar pissiniz.

Mjora dedi ki...

blogger özgür bir ortammış , -de -da ları filan ayrı yazmayınca özgür olunuyormuş , kitabın da basılıyor popüler oluyorsun çirkin de olsan...ama öncesinde burada 'Türkçe yazmaman lazım ki' bilinesin , kitabın çıksın...

Yorum Gönder