RSS

Lucky

Adımlarımı sıklaştırdım...Havaların olması gerektiğinden daha soğuk olması neticesinde “mevsim normalleri altında” lakabını aldığı akşamların birisinde “mevsim normallerine uymayan” bir kapri ve tişörtle dışarı çıkmıştım...Adımlarıma kazandırdığım hızla,gideceğim yerin özlemini çeken bir insandan ziyade günlerce dışarı çıkmamış ve dışarı çıktığı anda yabancı gibi hisseden ,insanların gün ışığından kalma gülen yüzlerini gördükçe daha da çok üşüyen bir insana benziyordum...Umursanmayışım ve umursamayışım uzun sürmedi...
Normalde her gördüğümde başlarını okşadığım , gözüme takılan kedilerden birisi ,bu kez ayağıma takılmaktan son anda kurtulup önümden fırlayınca biraz korktum doğrusu...Karşımda ,loş sarımtırak ışığı ve onun aydınlattığı yıllardır değiştirilmiyormuş hissi uyandıran gazete rafları ve her defasında nereden girildiğini anlamadığım kapısıyla market vardı...İçeri girmeden önce sürekli tüketilen cipslerin hiç kalmadığı geriye sadece arzu edilmeyen cipslerin kaldığı bir cips yığınına baktım...Aslında yeni bir cips gelmiş midir merakıyla bakıyordum sürekli ama bir süre sonra bundan vazgeçtim...İçeri girdiğimde , çoğu markettekinin aksine, gözden uzak bir köşeye konulan 'Pringles'ın (sanki çok ulaşılmaz bir şeymiş gibi)burada ayağımın altında olmasına şaşırmadım...Jelibonların asılı olduğu küçük şeyin gözümün içine içine girdiği ,bulmak istediğin şeyi sora sora bulduğun,sanki elde kalmış gibi her şeyin dolup taştığı ,deterjanla-sigaranın; çikolatalarla-bulaşık süngerinin birbirine komşuluk ettiği, içinde yürümenin sadece iyimser bir istek olarak kaldığı,'kendine has kokusuyla' , “bir aile marketindeydim" yine...
Kocasının olmadığı zamanlarda idare ettiği kadarıyla kalmayıp , zaman içinde ondan daha çok bilgiye sahip olan ve marketin patronu konumundaki kadın, bu tarz marketlerde yaygındır...Bu tipik özellik dışarıdan kolayca anlaşılabilir...

Kadının sigaralar hakkında bilgisi olup olmadığını sorgular nitelikte bir soru sordum : ”Lucky Strike geldi mi ya , yeni çıkmış diyorlar , size geldi mi ? “...Rafın en aşağısına bakıp ”Lucky Strayke mi? O kalmadı ya abisi” diye cevapladı kadın...”Lucky Strike”ı , “Lusi sıtrayk” olarak telaffuz edenlerin yanında kadının telaffuzu kulağıma rahatsız edici gelmedi pek...Türk piyasasına henüz girmiş ve adı bile doğru düzgün söylenemeyen bir sigara olan “Lucky Strike”ı, bu aile marketinde bulmayı ümit etmiyordum ama kırmızı versiyonunun(bana göre beyaz) tükendiğini ve sadece mentollüsünün(siyah) kaldığını öğrenince şaşırdım...Birkaç günlüğüne ,asıl içtiğim sigaramı bırakıp,bir paket alıp denediğim ve beğenmediğim bu sigarayı tekrar almaya niyetim yoktu tabii ki...Kadına “Winston Soft” dedim umarsızca...Sigarayı anında çıkardı , koydu...Sigarayı koyduğu yer, bozuk paraların alınıp verildiği oldukça aşınmış, içbükey tabağa benzer bir şeydi...Aile marketi karakteristiklerinden biri olan bu tabaktan gözümü çevirip , marketin raflarına baktım...Bir şey alacağım olmasa bile zaman zaman bu marketin içinde göz gezdiririm...Bilgisinden emin olduğum kadına tekrar döndüm : “Winston’dan çok mu satılıyor bu Lucky Strike?” diye sordum gıcık bir şekilde...”Valla Winston satışları ele geçirdi,ondan fazla satan yok” gibisinden bir şey dedi kadın...”En çok hangi Winston satılıyor?” diye sordum merakla(!) kaşlarımı kaldırarak...”Bayanlar Winston Light alıyor abisi” dedi ve ekledi : “Winston Cold var o da mavi paket ama en çok satılan Winston Box”...Biraz sessizlikten sonra ,“iyi akşamlar” demeden önce onu daha fazla sorgulamamı istemezmiş gibi “Afiyet olsun diycem ama , nasıl denir ki sonuçta ... zararlı”gibisinden bir şey dedi gülümseyerek...Zoraki bir gülümseme değildi ama konuşmanın bittiğini o an anlayıp, “iyi akşamlar” deyip dışarı doğru ilerledim...
Aile marketinin aslında sıcak mı soğuk mu belli olmayan havasından sonra , daha net bir soğuğa çıktım tekrar...Sanki öğleden sonra uyanmış da zombi havasını yeni atlatabilmiş ve ‘farkında’ bir insan olarak soğuğu tekrar hissettim...Adımlarımı daha da sıklaştırdım...

Dipnot : Harman değiştirirse ve tadı biraz daha düzelirse , Lucky Strike'a ikinci bir şans verebilirim ama , şuan için asıl ve sevgili sigaramı değiştirmeye niyetim yok...

4 yorum galiba:

Unknown dedi ki...

Vay be:)

Mjora dedi ki...

:) öyle işte...

by mutu dedi ki...

dostum siteni yeni gördüm yazılarını okumadım ama tasarım çok bunaltıcı olmuş fazla kalamadım kusura bakma :D yazı tipi de zor okunuyor. (bir dost:)

Ofisarkadaşı dedi ki...

Adamın hasısın :)

Yorum Gönder