RSS

Sempatik Değilim...

‘”Size dürüstçe bir şey itiraf edeyim mi?” gibi veya buna benzer cümleleri duyduğumda çok umursamamışımdır…Ama bugün aklıma geldi ve gerçekten kendime de şaşırdım nasıl fark etmemişim diye ? “İtiraf” denilen şey zaten kendi içinde bir ‘dürüstlük’ barındırır…Dürüstçe itiraf nasıl oluyor , aklım alabilmiş değil ama bu kullanım var günlük hayatta…Bir de bununla birlikte “yalan itiraf” konusu var…Bir şeyi anlatırsın ve bu yalan olursa zaten itiraf olma özelliğini kaybeder...Garip…

‘Segment kelimesi , yabancı bir kelime çok sık da kullanmıyoruz , fakat tek kullanıldığı yer sanırım arabaları anlatırken yaptığımız sohbetler…İşte T marka araba üst “segmente” ait bir arabadır ; C marka araba orta “segmente” aittir…Aslında “segment” kelimesi anlamını çok da umursamadığımız ama ağzımızda şık durduğunu düşündüğümüz kelimelerden sadece birisidir belki de…Ukalalık yapıyorum evet…

‘Tek sigara olayını anlamıyorum…Aslında ne var canım anlamayacak diyebilirsiniz…Tam bir paket alamayacak kadar parası olmaması durumunda insanların yöneldikleri hareketlerden birisi bu sanırım…Ama zaten sigarayı özleyen bünyenin tek bir sigara ile idare edebileceğini düşünmek-en azından tiryakiler için-bir kendini kandırmaca diye düşünüyorum…Tek sigara alan insanın tavrı da komik gelir bana…Utanıyormuş gibi…

‘Siirt şekerini seviyorum…Geçmişte kaldı benim için ama sanırım tekrar bulsam hayır demem…Normal küp şekerle arasında dağlar kadar fark olduğunu söylemem lazım…Bir kere Siirt şekeri (veya ismi farklı bir şey de olabilir,küçüktüm hatırlamıyorum) , biçimsiz ve küçük bir taş parçası kadardı…Tadı çok daha yoğun ve tam bir şeker hissi alıyordunuz…Umarım bulur ve o şekerin tadına bakarsınız…Unutmadan ekleyim : çaya atılan bildiğimiz şeker bu , öyle akide şekeri tarzı bir şey sanmayın…

‘Geçenlerde gördüğüm bir reklam kafama takıldı , ona değinmeden edemeyeceğim…Reklamda kişi elmayı kesiyor gibi yapıyor sanırım ve elmanın birden suyu akıyor…Ardından havucu ikiye kırıyor ve havucun sarı suyu birden akmaya başlıyor bardağa…Karpuz var mıydı tam emin değilim…Bu makinanın özelliği “her şeyin suyunu sıkabilmekmiş”…Ne gerek var yani , bırakın da elma suyu da içmeyelim ; elmayı elimizle yiyelim…Havuç suyu da eksik kalsın…Anlamıyorum…Ukalalıksa ukalalık…

‘Bir de çoğu şeyin böyle suyu çıktı , nektarı ve karışımı çıktı…Kırmızı meyveler , sarı sebzeler…Turuncu baklagiller…Kahverengi saçmalıklar…Vişne suyu gibi mükemmel bir içecek varken , neden tutup sen bunu nar suyu ve diğerleriyle karıştırıyorsun ki ? Tadı da berbat tavsiye etmiyorum kimseye…Böyle şeyler yenilikten çok bayağı bir etki bırakıyor bende…Bilemiyorum…

‘Elektrikler her kesildiğinde artık buna gerekçe olarak “Trafo patladı” cümlesini duymaktan bıktım…Bunu anlamaya çalıştım ve kendimce bir sonuç çıkardım o da şu : sanırım bu işle ilgilenen kişiler , ilgilendikleri mevzu karmakarışık olduğundan ; dışarı verebilecekleri basit ve anlaşılır cevap “Trafo patladı” oluyor…Devresi yanmış olabilir , kabloların iletkenliği azalmış olabilir ama sonuç hep aynı “Trafo patladı”…

‘Elektriklerin uzun süre gelmemesiyle birlikte , insanın ne kadar elektronik aletlere ve elektriğe bağlı olduğunu görüp , şaşırıyorum ve üzülüyorum da…Elimiz kolumuz bağlanıyor gibi oluyor…Bunu hissetmek kötü gerçekten…Esir alındığımız bir konu da budur sanırım yüzyılımızda : “Elektrik”…

‘Buna rağmen elektrik geldiğindeki o ilk dakikalardaki yaşadığım sevinci çoğu zaman başka şeylerde yaşamamışımdır…İlginç…

0 yorum galiba:

Yorum Gönder