RSS

Sempatik Değilim...

‘Geçenlerde , geçenlerde dediğim bir iki hafta oluyor , elektrik süpürgesi için torba almam gerekti…Bununla ilgili demek istediğim birkaç bir şey var : bunun torbasız versiyonu üretilemiyor mu ? Nefret ettim o gün aramaktan…Üretildiyse de ben bilmiyorum…Su ile ilgili olan modellerinin dışında tutuyorum bu dediklerimi…Bir ikinci konu elektrik süpürgesi dediğin şeyin otomatik olması gerekmez mi ? Neden torba alıyoruz ? Herneyse…

‘Bir kişi tarafından görevlendirilip , o işi yaparken , işin gereksiz olduğunun anlaşılmasının üzerine , o kişinin çıkıp “aa gerek yoktu aslında” gibi bir cümle kurmasından ve bu durumdan nefret ediyorum…

‘Kafama takılan başka bir konu ise “acele vesika”…Acele vesika , sanırım bizim toplumumuzun özelliğinden kaynaklanıyor olsa gerek ; işleri son ana yetiştirme huyunun bir uzantısı gibi…Bütün işleri yapalım da , acele bir vesika da çektiririz gibi bir mantık mı var acaba ? Sevmiyorum bunu…Onun dışında vesika fotoğraflarımız hızlı çıkıyor bu yüzden de acele deniyor olabilir…Birincisi evet benim varsayımımdı ikincisi doğru olan sanırım…Ama yine de şu var vesika dediğin şeyde iyi çıkman önemli o yüzden acele çıkmasına gerek yok bence…Bilemiyorum…

‘Baklavayla ilgili daha önce bir şeyler söylemiştim sanırım…Bununla ilgili yeni bir şey görmesem zaten konusunu açmayacaktım ama öyle böyle değil…Dikmen caddesinde polisevine doğru giderken vadi tarafında bir baklavacı var…Orada diyor ki “Baklavalarımız günlük olarak kargoyla Gaziantep’ten getirilmektedir…” Yalan değil gidip bakabilirsiniz…
Baklavayı çok severim , ama bunun bu kadar abartılması benim bir süre baklavadan uzaklaşmama neden oldu diyebilirim… Baklavadan tut diğer bütün tatlıları biz taze yemek isteriz ; kargoya nasıl güveneyim ? Zaten Gaziantep’te yemek istesem çok güzel baklavacılar var gider orda yerim…Güllüoğlu favorimdir…Bu arada cevizli baklavayı sevmedim , sevmiyorum , sevmeyeceğim…*

‘Bu dejavu olayı çok ilginç gelir bana…Ben bunu yaşamıştım , evet aynen böyle olmuştu demeyi seviyorum…Zaten olduğundan yani , ukalalık olsun diye değil , gerçekten…

‘Para konusunda eleştirmeyeceğim şey yok…Kısacası , para adına yaşanılan yaşamlardan , para söz konusu olduğunda herkesi satabilecek kişilerden , paradan başka bir şey düşünmeyen insanlardan , parayı yaşam amacı yapan insanlardan ve her şeyin para olduğu dünyadan nefret ediyorum…Paraya bakış açım benim farklı biraz : kendime yetecek kadar olsun isterim , biraz olsun parama sahip çıktığımda ise eleştirilmemi anlamıyorum…Bencillikle filan suçlanıyorum…Kendime yetmeyecekse o para harcadığımda bunu adam gibi kullanmalıyım diye düşünüyorum...Kimilerinize göre ukalayım evet…

‘Fair-play ruhlu insanları seviyorum…Cidden bunu gönülden yapabilen insan az…Otobüste gördüm iki üç gün önce…Adam ,oturacak durumda olmasına rağmen bir başka kişiye yer verdi…Hem de yer veren kişi yer verdiği kişiyle aynı yaşlardaydı diyebilirim…İşte gerçek insanlık bu olsa gerek…Bunu , doğru ve adil buluyorum…İyi bir şey…Bunun dışında yer arayan ve insanları kaldırmak isteyen tipler hakkında yorum yapmıyorum , gerek yok…Ha , yorum gerekirse hadi yaptım : “kendin çabala otur , hazıra konma…”

‘Otobüslerde veya metroda (daha önce söyledim mi bilmiyorum) ters koltuklar var ya…Yani gidiş yönüne göre ters oturulan koltuklar…Oraya oturmaktan çekinen bir takım insanlar var…Dikmen’den bindim Ego otobüsündeyim , on onbeş dakika boyunca kimse oturmadı o dediğim yere…Anlam veremiyorum , bağnaz bir düşüncenin esiri mi insanlar acaba burada ? Veya bir oyun mu sergiliyorlar…Midenin bulanması diye bir şey söz konusu değil , o bir yalan denemeyen anlayamaz…Hem oraya oturunca otobüs farklı bir yere gitmiyor…Üstüne üstlük ters koltuklara oturmayan insanlar kendilerince normal saydıkları yere oturmak için insanları rahatsız eder biçimde bekliyorlar…Bunu da sevmiyorum…

‘Amenna , kimin yerinden kalkacağını tahmin edip , orası için taktiksel bir uğraş veren ve bunun için savaşan insanları takdir ediyorum…Bunu yapmak önemli bir şey…Kimi zaman ukalalık kim bilir…

*:Güllüoğlu’nda bir baklava yemiştim , tadı ağzımdan gitmez…Bulabilen varsa söylesin , böyle çok şireli değil…Harika bir tat…

0 yorum galiba:

Yorum Gönder