RSS

Sempatik Değilim...

‘Gözüme takılıp da bir an olsun düşüncelerimde zihinsel tahribata yol açacak o reklamı izlemez olaydım diye isyan etmeyeceğim ama bununla ilgili birkaç bir şey söyleyip bunu* sonsuza dek unutmak istiyorum diyebilirim…”Neeeymiiş” diye merak edenleriniz için bunun çok da önemli olmadığını söyleyeyim…Neymiş “Gün boyu pamuk prensessiniz”miş…Arko’nun bir reklamıydı sanırım…Gün boyu prenses olmaktan kasıt nedir bilmiyorum da , gün içinde birazcık da olsa insan olmayı başarmak sanırım daha değerli şey benim için..

”Kadın-erkek eşitliği komisyonu” da ne oluyor tam anlayabilmiş değilim…Yani olmaması daha makul bence…Böyle bir komisyon varsa ve ciddi ciddi üyeleri ve başkanı oluyorsa ; bu : “bu ülkede kadın-erkek eşit değil ve böyle bir komisyon şart” anlamına gelmiyor mu ? Evet bir ülkede kadın-erkek tam anlamıyla eşit olmayabilir ama komisyonun adı zaten yeterince rahatsız edici…Bizzat böyle bir şeyi varmış gibi gösterip (daha doğrusu tam anlamıyla olmasa bile sahte bir eşitlik yaratılıyormuşçasına davranılıp) insanları galeyana getirmenin bir anlamı yok diye düşünüyorum…

‘Ki zaten yeterince kadın haklarını savunan kurumlarımız var…Düşünce olarak tamamen destek de veriyorum…Türkiye’de kadınların hak ve hürriyet sahibi olmasını kim istemez…Bunları çoktan aşmış olmamız gerekirdi zaten...Bununla birlikte yukardaki gibi irite edici bir durum da : kadınların haklarının erkeklerden daha çok olmasını isteyenlerin varlığı…Böyle bir şey yok…Madem feministler gaza geliyor o zaman kadın-erkek eşitliği komisyonu kurmayın ve başkanını da kadın yapmayın…Demek ki kafalar karışıyor…Benim bile kafam almak istemedi şuan…

‘Haberlerde 'çakma çeyrek altını' görünce güldüm biraz…Fakat değinmek istediğim nokta çok daha farklı…Düğünlerde filan geline çeyrek altın takılıyor…Buraya kadar çok da anlam veremediğim bir durum…Derine inip de anlamak istediğim şey bunun psikolojik boyutu…Neymiş , gelin ,altın takılmadığında kötü hissedermiş…Neden ki yani ? Altın takılınca o insana çok değerli olduğu mu hissettiriliyor ? Tam anlayabilmiş değilim…Belki yıllar sonra anlayacağım…Genel olarak şu düşünüş vardır ya : “Altın takmazsak olmaz , ayıp olur” Bu bana garip gelmiştir , hala da garip gelir…Konu çok uzun bir konu...Biri anlatırsa ona altın takacağım(!)…

‘Bir kişi birisinin babası olduğunu kanıtlamaya çalıştığında, bu, DNA testi ile oransal olarak ancak %99.73’müş…Yani anlayacağınız erkek kişisi tam emin olamıyor…Anne tarafında sorun yok bu kanıtlanabilir bir şey…Duyduğumda bana garip gelmişti bu oran…Çocuğum yok ama , olduğunda da bunu kanıtlamak için uğraşmam sanırım…

‘Kafama takılan ve olmasını dilediğim bir sistem var…Çok ukalaca gelebilir bu fikir…Ender olarak sergilediğim “disiplinden taviz vermemek” eyleminin bir ürünü olması muhtemeldir bu düşünüşüm…Okuldaki yoklama sistemi biraz gelişsin…Hangi yıldayız diye bakıyorum da ikibinonmuş…Hala bir kağıda imza atıyoruz ve orda olduğumuzu belli ediyoruz güya…Başkası da yerimize imza atabiliyor ve hocalar gereksiz yere yine gereksiz öğrencilerle tartışmaya giriyor…Yıllardır aynı şeyi tartışmak bırak ikibinona , hiçbir yıla yakışmıyor ki…

‘Fikir’e gelirsek…Parmak iziyle yoklama alınsın…Dijital imza...Bu sistem geliştirilsin…Bir piyango talihlisi bu işe el atsın , elini taşın altına soksun , sorumluluk üstlensin veya çabalasın**…Çünkü bu iş için devletin adım atacağını sanmam ki yaparsa "fi tarihinde" tabii ki beni çok şaşırtır…Bunu neden söyledim çünkü bu iş için para gerekir diyenleriniz vardır diye söylüyorum…”Okul orası gizli teşkilat değil” diyenleriniz de olabilir ama gerçekten gerekçem basit…Parmak iziyle yoklama alınırsa, çok basit bir şekilde , kim o gün gelmiş kim gelmemiş hemen bilgimiz olabilir…Parmak izin zaten taklit de edilemez…Hocalar da böylece kırk dakika dersin onüç dakikasını sahte imza atanlara nutuk atarak geçirmemiş olur…Okulla ilgili zaten demek istediklerim çok! Bunu hep erteliyorum biliyorum, yine erteleyeceğim ama aklımdan da çıkarmadığımı söyleyeyim…Herneyse hala kağıda imza atmak bana çok saçma geliyor…

*Ne çok zamir kullanmışım ya...
**Anlatım bozukluğu yapmak istedim ki böylece daha çok anlaşılsın...Evet ukalayım...

0 yorum galiba:

Yorum Gönder