RSS

Sempatik Değilim...

Kadınlara yönelik reklamlara çok dikkat ettiğimi söyleyemem ama , göz bu işte takılıyor bir şekilde…Metroda giderken , karşımdaki insanlara şöyle bir göz attıktan sonra gözüm arkadaki reklama gitti…”Volume Million Lashes” adlı ürünün , kirpikleri üç kat daha fazla belirginleştirdiğiyle ilgili bir yazı vardı…Evet gerçekten etkili bir ürüne benziyor dedim, fakat ardından ürünün adına bir kez daha baktığımda “milyon” ibaresini görünce bu durumu biraz garipsedim…Milyonlarca kirpik yaratacağını iddia eden "L’Oréal Paris"in bu ürünü , bana samimiyetsiz geldi…

Evet , biz erkekler olarak kadının güzel görünmesine önem veriyoruz , bu yadsınamaz bir gerçek…Kirpik de dahil buna tabii ki ,ama ben milyonlarca kirpiğe sahip bir kadın görsem bunu beğenmezdim herhalde…Milyonlarca kirpik…Bir kadın bununla gurur da duymamalı bana göre…Ben kadında doğallıktan yana olduğum için, bu rimel zamazingosunu çok önemsemiyorum veya etkilerini fark etmiyor da olabilirim…Ukalayım biraz...

Bir de işe farklı taraftan bakmak lazım…Evet , bir ürün yapıyorsunuz ve satmasını istiyorsunuz…Ürünü abartmanız size ek bir fayda sağlıyor mu emin değilim…Faydadan kasıt insanların merakını çekip buna para harcatmak ise bu bir başarı olarak adlandırılabilir mi ondan da emin değilim…Bana üzücü gelen , “Million Lashes” adlı rimelin kadınları kandırmasından ziyade ; kadınların buna inanıp da bu ürünü almak istemeleri…Bana bu durum hiç hoş gelmedi , bilmiyorum belki ben ukalayımdır…

“Mango” adlı bir mağaza var…Mademki rimelden açıldı konu yine kadınlarla alakalı bir mağaza üzerinden gideyim…Şimdi sen “Mango”ya niye taktın ki durduk yere diye seslendiğinizi duyar gibiyim…İnanın , sokaktan geçen her bir insanı(daha çok XX kromozomlu) içeri çeken , yutan bir yer bu “Mango”…Onlara eşlik etmek zorunda kalan XY kromozumlu insanlar ise bu süre içinde ya dışarıda bekliyor(bekletiliyor) ya da o yutan elemanın etkisinde kalıp içeri giriyor , istemeden…Bahariye caddesinde gördüğüm olay buydu…Toplumun her kesiminden kadın, buraya akın ediyor…İçeri girip neler olduğunu öğrenme zahmeti göstermedim , dışarıda durduğum süre yetti de arttı benim için fikir edinmem konusunda…Sonradan aldığım yorumlara göre de çok ama çok güzel(!) şeyler olduğunu duydum…Ama bir gerçek var ki o da oradan giysi vb. alanların sayısının oldukça düşük olması…Bunun yerine gerçekten işlevsel küçük ama güzel mağazaları daha samimi buluyorum…

Şimdi , değinmek istediğim bir diğer konu da böyle büyük "AVM" tarzı yerlerdeki 'alışveriş yapamama' sıkıntısı…Aslında bu bir sıkıntı değil…Maddi olarak bir yoksunluktan söz etmiyorum…Gerçekten ürünleriyle hitap ettiği “azınlık kesim” arasında kendilerine özel bir bağ bulunan fakat diğer insanlara(çoğunluk) hitap etmeyen yerlerden bahsediyorum…Kendimden örnek vermem gerekirse , kesinlikle sevdiğim tarz giysi veya bir başka şey bulamıyorum böyle yerlerde…Gez gez gez aynı şeyler , uçuk fiyatlar , üstüne üstlük sıkılıyorsun da…Nedense sevemiyorum böyle yerleri , hemen sıkılıyorum…

Bir arkadaşımdan duyduğum şu tabir beni gülümsetmişti : “Telleşiriz…” Aslında bu tarz kısaltmaları seviyorum diyebilirim…'Telefonlaşırız' diyene kadar , geçirilen bu süreyi azaltan , yeni bir şey ortaya çıkaran bir yapı bu…Diğer eylemlere uygulanabilirliği konusunda emin değilim ama “telleşiriz” kulağıma hoş gelmişti…

Son olarak , eski patates ve yeni patates arasındaki farkı bir türlü anlamıyorum…Veya taze patatesle , normal patates demek gerekirdi sanırım…Öncelikle bu isim kargaşasını çözemedim…Kendilerine gelirsek ; birisinin rengi gri diğerinin ki koyu sarı…Tat olarak bir farklarının olmadığını düşünüyorum ben…Fiyat olarak da biri diğerinden biraz daha pahalı , bugün fark ettim…Bu ikisinin arasındaki farkı bilen birileri varsa ve bana söylerse çok sevinirim , böylelikle büyük bir sır olarak kabul ettiğim bir şeyi daha açığa çıkarmış olurum kim bilir…

4 yorum galiba:

Adsız dedi ki...

bilimsel olarak araştırmamış olsam da bana göre 'taze' patatesin normal patatesten farkı daha ince kabuklu olması. taze patates, diğerine göre daha kolay kesiliyor ve kızarma-pişme süresi de daha kısa.ama tat olarak ne farkı var dersen ağzıma atar atmaz 'taze patatesin de tadı bir başka arkadaş' dediğim hiç olmadı. :)

Mjora dedi ki...

valla ben de genelde normal patates olanından yiyorum ama , taze patates alıp kızartanları da merak etmişimdir hep :D

Jove dedi ki...

taze patates daha tatlı oluyo bence. bırı kızartmalık falan fılan dıye bılıyorum ben. e boyle bı yorum yapınca da sırf yazının sonunu okumuşum gibi oldu ama neyse ahaha

Mjora dedi ki...

valla jove mantıklı bir argüman sunmuşsun taze patatesle ilgili , ama farkına varmadan hepsini kızartıyoruz :D boşver sonunu okusan da bişe olmaz :D

Yorum Gönder