RSS

Rekl am

Son yıllarda reklam izleme oranımız arttığı gibi iyi reklam izleme oranımız da o derece azaldı diye düşünüyorum..."Yaratıcı" veya izlediğimizde “oha cidden adamlar yapmış" diyebileceğimiz güzel reklam kalmadı neredeyse...Avrupa’da bizden çok önce yayınlanmış ve ardından ülkemizde de yayınlanan ender güzel reklamlar var ; çıktıkça zaten diğerlerinden kolayca ayırt edebiliyoruz...Genelleme yapmak elbette ki yanlış olur ama son zamanlarda gözlemlediğim şey : "reklamların akılda kalmasından çok insanların onlardan nefret etmesi" oldu...Ben de şu anda reklam izlerken iğreniyorum ve küfrediyorum...Yine de reklamların izlenmeye değer olduğunu düşünüyorum birçok kişinin aksine...İzlenilir kılınması için de özel bir çaba sarf etmek lazım galiba , işte bunu göz ardı ediyorlar...Reklamcı değilim ama bu konuda biraz ukalalık etmek isterim...

Mucize sütte bak : Daha önce de değinmiştim bu konuya...Bu kez bir pop şarkının uyarlaması şeklinde yapmışlar...Günde iki bardak süt içince sanki dünyalar kurtarılıyormuş gibi , markasının bile daha ne olduğunu bilmediğimiz bir sütü içmemizi bize söylüyorlar...Günde iki bardak mucize sütte bak...Bak sen...Şu küçüklüğümüzden beri içmekten zevk aldığımız "süt"-ki saflığın simgesidir bana göre-ne zaman mucizelere yol açar oldu ? Bizim haberimiz mi yoktu ? Sanki onu içen çocuklar , her işinde başarılı oluyormuş gibi eğreti bir mesaj vermeleri de kesinlikle saçmalık...Bu kadar netim bu konuda , evet...

Halley: Küçücük bir harf değişikliğinin aman aman büyütülmesinin ve bunun ekrana nasıl yakışmadığının bir göstergesi oldu son zamanlarda bu Halley...”Halley’e bir haller oldu” manasına gelen(!) cümle o kadar kekremsi duruyor ki...”Halley” mademki "haller" olarak anlatılmak istenmiş , o zaman “Halleye Halley” nasıl oluyor ? Halley çok sevmezdim zaten ,yeni hali de eskisinden iyi olmamış...

Knorr çorbaları : Bu hazır çorbalara ayılıp bayılan insan var mıdır bilmiyorum veya sayıları normal çorbaları sevenlerden fazla mıdır ? Bilemiyorum...Eşeğin kulağına su kaçırmanın anlamı yok...Analı Kızlı , düğünlü nişanlı , geleneksel diye adlandırılan fakat öyle olmayan çorbalara kadar hepsini bir "hazır çorba" kampanyasıyla tüketiciye kakalıyorlar...Tadı tuzu olmayan şeyin,pazarlanması da bir o kadar tatsız tutsuz olur tabii ki...En son mantı çorbası çıkmış...Yaratıcılıkta(!) ve mide bulandırmakta son nokta cidden...

11880 : Bugünlerde sanırım en çok konuşulan reklamlardan birisi de bu...Oradaki kadının sesinin sinir bozucu olması bir yana , yine az önce bahsettiğim : “reklam yap ama nasıl yaparsan yap , insanların aklında kalsın iyi veya kötü” mantığını burada da görebilirsiniz...Benim takıldığım nokta ise bambaşka...”Bilinmeyen numaralar servisi”ni bir insan neden arar ki ? Orada ne idüğü belirsiz numaralar var belli ki...Aradığında öğrendiğin bir numara yok , bilinmeyeni servis eden bir kurumla karşı karşıyasın...”Bizim bilmediğimiz demek istiyorlar,onu kastediyorlar" demeyin şimdi bozuşuruz...Sadece ismine bakarak buradan yola çıktığım için söylüyorum...Kelimeleri tekrar kendi anlamlarıyla hatırlatayım : “Bilinmeyen(hiçbir şekilde bilinmiyor)” , “Numaralar(numara topluluğu)” , “Servisi(bunu sunan , o hizmeti sağlayan)”...

3G ile ilgili : Şimdi dikkat ettiyseniz telefonların fiyatları ciddi oranda düştü...En son gördüğüm bir reklamda sanırım 290 TL civarı bir fiyatta 3G’li telefon satılıyor...Bunun bu kadar düşmesinin nedeni 3G’nin kullanılmıyor olması...3G dünyada sadece ülkemizde var olan bir şey değil ayrıca Japonlar bu sisteme yıllar önce geçmişti...

Suya dayanıklı(!) bütün kağıt reklamları : Suya dağ dayanmaz denir ya cidden öyle...Ama sen tutmuş incecik bir tuvalet kağıdının suya dayanıklı olduğunu , suyu alt ettiğini söylüyorsun...Bu kadar da suyun ayrıştırma gücüne gücenen bir insan topluluğu daha görmedim...Halkımız bir de bunu benimseyip gidip alıyor , buna inanıp...İnanır mısınız %70'i su olan insanın bunlardan medet ummasına? Evet bir "ukala" ben varım bir de benim gibi sizle dalga geçen reklamlar...

Sağlıklı abur cubur : Artık saçmalığın daniskası...Türk insanını iyi çözmüş bunu üretenler...Cidden işlerinde başarılılar...Türk insanının beyni her gün “günde şu kadar şunu yerseniz vücudunuza iyi gelir , X madde Y hastalığına iyi geliyor” saçmalıklarıyla dolduğu için ;Türk insanı da ne duyarsa doğru kabul eder hale geldi...”Abur cubur kötüdür”...”Kötüymüş sakın yeme”...”Sağlıklı abur cubur çıkmış”...”O zaman yiyebilirmişiz”...”Uzmanlar öleceğimizi söylüyorlarmış...” “Ölmüşüz galiba”...Kim bilir sen kendini bilmezsen...

7 yorum galiba:

En Sevdiğim Şey dedi ki...

benimde en çok takıldığım onlar havlu di'il fil olmuştur her zaman:))) hayır birde diyelim ki gerçekten suyA dayanıklı ama fil ne alaka yani... fil olunca ıslanmıyor mu hiçbiryer:))

birde şu yapılması gereken 100 şey serisinde bir demet akalın vardı ki ,,vardı yani:((((

iştecell her yerde cell'e serisine hiç girmiyimm zaten:::))
ama ama am ben hazır çorbaya bayılıyorummm:PPP

Mjora dedi ki...

bir de işin saçmalığı yıllardır bu reklamların yapılıyor olması :) hazır çorba konusunda çeşitliliğin artması canımı sıkmıştı eskiden yine idare ediyorduk ama her şeylisi çıktı bunun :D mesela bardakta içilen çorbayı da sevemedim , içemiyorum hiçbir şekilde :) bunu da yazmıştım bir ara...

En Sevdiğim Şey dedi ki...

onu bend esevmiyorum evet.. ama kremalı tavuk ve domatese bayılıyorum:))) mantılılar var şimcik birde billboardlarda:))) çok komik:))

deep dedi ki...

Amaç reklam sadece nefret ede ede aklımızda kalıyor ,jingle lar sinir bozucu analttıkları sinir bozucu magandalığa gülmek,herşey var izlettiriyorlar kendilerini bir şekilde..slogan şu reklamın iyisi kötüsü olmaz..Nasıl olmaz kötü işde :D en iyisi tv seyretmemek ben öyle yapıyorum.

Sevgiler...

Mjora dedi ki...

ben de şuna inanıyorum : eğer insanlar film veya dizi izlediği gibi reklam izleyemeyecekse bunların yapılmasının anlamı yok...herhalde bu yüzden reklamları kötü yapıyorlar kimse izlemiyor diye bu da olabilir...ben de belirli programları izliyorum sadece...
ama reklam her an kaçınılmaz bir şey :)

En Sevdiğim Şey dedi ki...

bak şimcik hayatımın favori reklamı aklıma geldi sat 03:05 itibari ile,, biz seninle akbankta bile karşılaşamayızz vardı ya bi' ara bayılırım ona:PPP birde kirlenmek güseldir...

Mjora dedi ki...

tam hatırlayamadım saat 3.14 itibariyle :D akbank reklamını...
kirlenmek güzeldir ayrıca kirli kirli kalmak da güzeldir, sonra ezkaza banyoya girince insan cidden yıkandığını hissediyor :))

Yorum Gönder