RSS

Sempatik Değilim...

Telefonda konuşurken herkesin konuşma şekli farklılık gösteriyor ama bazı insanları gerçekten anlamıyorum bu konuda...Rahatsız da oluyorum bu durumdan...Daha bugün otobüste bunlardan birine rastladım...Adam ,apaçi müziği versiyon 2 biraz çaldıktan sonra telefonunu açtı ve ne “alo” ne de “efendim” dedi...Elbetteki bunları demek zorunda değildi...Ben de pek kullanmak istemem genelde alo'yu...Adam karşısındakine “ha” dedi yüksek sesle , ardından “hea” dedi dinler modda ,sonra araya “he” diye sıkıştırdı...Konuşmaya geçecek mi diye merakla bekledim ama son olarak “ey” dedi...Bunu bilinçli mi yapıyordu bilmiyorum ama çevresindeki herkes rahatsız olmuştu ve adam farkında değildi...Ondan sonra “ya gelicez abi” falan dedi...Devamını hiç önemsemedim...

Buna ek olarak telefonda bağırarak konuşma mevzusu var ki onu da anlamış değilim...Yani bu da bir tür alışkanlık mı bilmiyorum , en yakınlarım bile bazen telefonda bağırarak konuşuyor...Birincisi bağırınca sesin daha çok gitmiyor bunu bilmen lazım , ikincisi GSM operatörleri de halihazırda şu “çekme” konusunda kendilerini geliştirdiklerini söylüyorlar...Bunu bir ara araştırmıştım ben acaba insanlar telefonda niye bağırıyor diye...Aldığım bir cevap vardı , hala o cevap aklımdadır : “insanlar telefon Türkiye’ye ilk geldiğinde tam olarak nasıl konuşacaklarını bilmiyorlardı ve bu yüzden bağırıyorlardı” ...Aslında bu cevap beni pek kesmedi çünkü günümüzde hala böyle bağırarak konuşan insanlar var ve bunu mantıksız buluyorum...

Teknosa vb. gibi yerlere alışveriş merkezlerine gittiğimde genelde uğrarım...Geçenlerde bilgisayarlarla ilgili bir soru sordum oradaki görevli adama...Soruyu tam olarak doğru soramadığımı düşündüm ama bana yardım da etmediler neyi merak ettiğim konusunda...Genel olarak buradaki görevli adamları anlamıyorum , beyaz veya turuncu tişört giyip ardından ceplerinin üstünde bir isimle öylesine dolaşıyorlar..."G6’lar nasıl bilgisayarlar ,diğer seriden ne farkı var?" diye soruyorum oralı olmuyor...Bir de böyle yerlerde soruyu ilk sorduğun adam tam olarak sorunu cevaplamıyor...İllaki uzakta meşgul olan bir arkadaşını çağırıyor...Bunu da anlamış değilim...Zaten surat olarak pek bir asık suratlılar ve yardımcı olmak konusunda da başarısızlar...Sanırım bunun nedeni oradan çok fazla bilgisayar alınmaması...

Bu yaşadığın şehirden başka bir şehire gittiğinde orada geçirdiğin ilk günkü yaşanan yabancılığı anlamıyorum...Elbette bu doğal bir durum diyeceksiniz ama bu bana hep garip gelmiştir...Neden ki yani? Sonuçta ben de o şehirde yaşayan insanlarla aynı otobüse biniyorum , ben de aynı koltuklara oturuyorum ama sonunda yine ben heyecanlı oluyorum...Veya ben öyle hissediyorum , gözler hep üstümdeymiş gibi(bakın bakın o şehrimize yabancı bir insan)...Meraklı bakışlarım , semtleri tanıma uğraşım filan...Çoğu zaman da zaten yaşadığım şehre yabancı biri gelirse onları hemen tanıyorum ve yardımcı olmaya çalışıyorum ki yabancılık çekmesin...Zaten genel olarak sürekli yol ve yer sorulan bir kişiyim , tipim mi buna elverişli bilmiyorum , her yerin tarifini veren uzman oldum çıktım...

Küçüklükten beri taşıdığım -özünde saçma sapan- bir huyum var...Huy da değil aslında ; içten gelen istemsiz davranış şekli gibi bir şey..."Dışarda yemek yerken , insanların hepsinin bana bakıyor olması ihtimalini düşünmek"...Herkes bana bakıyor diye düşünürüm ve bu yüzden dışarıda yemek yemeyi sevmem...Sevemedim bir türlü...Bu, yanımda başka birileri varken de oluyor , yani karşımdaki insan özellikle beni izliyormuş düşüncesine kapılıyorum...Yine de dışarda yiyorum yemek sorun olmuyor ama genelde hissiyatım bu yönde...Bunun sebebi benim evde yayıla yayıla veya rahat rahat yeme isteğim olabilir , bilmiyorum...Başka şeyler de olabilir...

Son olarak şu "çatalı sağ elle mi sol elle mi tutmalıyız" sorunsalına değineceğim...Ben solağım önceki yazılarımda da bahsetmiştim , ama yemek yerken genelde çatalı sağ elle tutuyorum,bıçak solda...Geçenlerde okulda yemek yerken solla tutmuştum çatalı , bunda da çok zorlanmıyorum , ama anlamadığım durum bunun eleştirilmesi...Yani solla tutunca sanki bir sorun varmış gibi ,insanlara garip geliyor ve neden sağ ile tutmuyorsun diye eleştiriliyorsun...Bazı kişilere göre de çatalı sol elle tutmak artistliğin , aristokratlığın,dine aykırılığın simgesi gibi görülüyor ama bence hiç de öyle değil ,aksine solda tutmak bazen daha güzel oluyor,insanların inadına yapıyorum bunu...Sonuç olarak insan yemek yerken hangi elini daha rahat kullanıyorsa onu kullanmalı bence...

1 yorum galiba:

Ofisarkadaşı dedi ki...

Ailecek okuyoruz reis

Yorum Gönder